Wat zou er dan allemaal mogelijk zijn?
Bestaat er één formule om ervoor te zorgen dat alles wat je wilt hebben, al je dromen en doelen, werkelijkheid kunnen worden? Nou, misschien is die er wel! Misschien kun je, als je deze eenvoudige formule leert en volgt, al je dromen en doelen verwezenlijken. De formule Jij kunt die werkelijkheid voor jezelf creëren. Hier is de formule die je volgens Brad Sugars zou moeten gebruiken als je meer resultaten voor jezelf in je leven wilt creëren. ZIJN x DOEN = HEBBEN Wie je bent, vermenigvuldigd met wat gedaan wordt, bepaalt wat je hebt. Middelmatig ZIJN, keer middelmatig DOEN, is gelijk aan middelmatig HEBBEN. Geweldig ZIJN, keer geweldig DOEN, staat gelijk aan geweldig HEBBEN. ZIJN ZIJN gaat over jouw wezen. Je gedrag, je overtuigingen alles wat betrekking heeft op jouw ZIJN. Je bent een menselijk wezen, dus moet je aan jezelf werken, jezelf opbouwen, je ontwikkeling, je kennis, je overtuigingen... Allemaal woorden die te maken hebben met jouw ZIJN. Je wordt beter en daardoor verandert de rest. Hoe meer je jezelf opbouwt, hoe beter het leven wordt. Ooit zei de bekende business filosoof Jim Rohn: “Wens nooit dat je leven gemakkelijker was, wens dat JIJ beter was." Hij zei ook: "Als je harder aan jezelf werkt dan aan je werk, dan gebruik je de formule tot in perfectie". Dus ZIJN keer DOEN. DOEN Als je zelf eenmaal beter wordt, dan verandert ook wat je DOET. Sommige mensen raken zo gefocust op het ZIJN, dat ze op de heuvel gaan zitten en hun weg naar succes 'mediteren'. Dat gaat niet lukken. Sommige mensen richten zich vooral op het DOEN. Ze werken harder, werken meer, werken harder, werken meer, maar ze doen niet aan zelfontplooiing omdat ze daar geen tijd voor maken. Let op, als je de zelfontplooiing neemt, het ZIJN, en je vermenigvuldigt het met het DOEN, waar je meer vaardigheden, meer kennis opdoet en beter wordt in het werk dat je doet dan is ZIJN keer DOEN gelijk aan HEBBEN. HEBBEN Laten we dit even achterstevoren uitwerken. HEBBEN = DOEN x ZIJN, dus als ik weet wat ik wil HEBBEN, als ik weet wat mijn dromen zijn, als ik weet wat mijn doelen zijn, dan kan ik terugwerken en zeggen: “Wat moet ik doen om die dingen te bereiken? Wat moet ik doen om dat doel of die droom werkelijkheid te laten worden?” En als ik eenmaal weet wat ik moet DOEN, dan kan ik achteroverleunen en zeggen: wie moet ik ZIJN om dat te DOEN, om die dromen en doelen, het -HEBBEN - , werkelijkheid te laten worden? Weet je, de formule is vrij eenvoudig. ZIJN - wie je bent - keer DOEN - het werk dat gedaan wordt - is gelijk aan wat je HEBT - je dromen en doelen. Of als je het andersom uitwerkt, als je middelmatigheid wilt HEBBEN, hoef je alleen maar middelmatig te DOEN en middelmatig te ZIJN. En dat is niet wat de meeste mensen willen. Geweldig ZIJN keer geweldig DOEN is gelijk aan geweldig ZIJN. Gebruik deze formule om het leven te creëren dat je wilt leven, de onderneming op te bouwen die je wilt opbouwen. Hé, en als je hulp nodig hebt met iets van dit alles, kom dan eens met mij praten. Als ActionCOACH help ik je graag een handje. Of lees mijn boek ‘5895’. Hierin worden alle stappen van de formule voor succes, aan de hand van mijn tocht naar de Kilimanjaro aan jou uitgelegd. Ik help je graag een handje met meer ZIJN, meer DOEN en meer HEBBEN. Door de inflatie is beloning een hot item vandaag de dag. Studies tonen aan dat er meer behoefte is aan gepersonaliseerde, flexibele en op maat gemaakte belonings- en erkenningssystemen die zijn afgestemd op individuele doelstellingen. Er zijn drie feiten die je mee moet nemen om een succesvolle beloningsstrategie te creëren en te implementeren.
De magische krachten van 'Bedankt' Dankjewel zeggen is meer dan alleen maar erkennen dat iemand zijn werk heeft gedaan. Het is ook het tonen van respect voor jouw medewerkers. Als we puur contractueel denken over werk, lijkt dankbaarheid misschien wat overdreven. Toch impliceren een paar woorden van dank vaak dat het werk goed is gedaan, wat bevredigend is voor degene die het heeft gedaan. De meest kosteneffectieve beloningstrend aller tijden! De kracht van gegevens en inzichten Werknemerserkenning is het machtsmiddel voor werknemersbetrokkenheid. In tegenstelling tot een vooraf vastgestelde bonus, is spontane erkenning voor goed werk niet iets waarop een werknemer kan anticiperen. Het versterkt positief gedrag en zorgt voor geweldige resultaten. En erkenning verbindt de mensen die complimenten geven en ontvangen. Investeren in erkenningsprogramma's en beloningsprogramma's voor werknemers toont een werknemer zijn impact op een bedrijf na verloop van tijd, wat bijdraagt tot een gevoel van betekenis voor de werknemer. Dus ondersteun erkenning met kleine beloningen voor werknemers. Het versterkt alleen maar de kracht van zowel beloning als erkenning. Personalisatie is de sleutel tot effectieve werknemersbeloningen Personalisatie toont werknemers dat hun bedrijf begrijpt dat de tijden zijn veranderd en dat hun werknemers allemaal verschillend zijn. Het kan de tevredenheid, aantrekkingskracht en retentie van werknemers van meerdere generaties vergroten, omdat werknemers zich beschermd, betrokken en beloond voelen als individu. Bied opties die werknemers in staat stellen beslissingen te nemen over wat het beste voor hen is. Laat je medewerkers weten dat hun bijdragen ertoe doen en dat je om hun welzijn geeft. Investeren in medewerkers door hen te helpen de dingen te financieren die voor hen het belangrijkst zijn, kan leiden tot gelukkigere, meer betrokken werknemers en groeipotentieel binnen jouw bedrijf aanboren. Geld alleen is niet de oplossing... Wat doe jij om jouw medewerkers te tonen dat je blij met ze bent? Bij ActionCOACH laten we je kennis maken met de belangrijkste formule voor ondernemerschap. Wij werken met "De 5 Manieren"-formule om de winst in jouw bedrijf exponentieel te vermenigvuldigen. Kijk de video of lees deze blog over de werkwijze van deze belangrijke formule! 5 Manieren ActionCOACH laat zien dat er slechts vijf onderdelen zijn die een bedrijf exponentieel kunnen laten groeien:
Leads (1) Leads vermenigvuldigd met conversie staat gelijk aan het aantal klanten. Wie of wat zijn jouw leads? Dat zijn potentiële klanten, diegenen die contact met jou gezocht hebben. Conversie (2) Conversie is het percentage van de leads waar jij klanten van maakt. Dat zijn degenen die daadwerkelijk van jou hebben gekocht. Herhaalaankopen(3) & Gemiddelde Ordergrootte (4) Wanneer je vervolgens het aantal klanten vermenigvuldigt met het aantal transacties - dat zijn de herhaalaankopen- en het gemiddelde bedrag per order of verkoop, geeft dat je jouw totale verkopen, de totale omzet. Marge (5) Als je jouw totale omzet vermenigvuldigt met de marges die je hanteert kom je uit bij jouw totale winst. Hoe zit het dan met Klanten, Winst en Omzet? Mensen richten zich meestal op klanten, omzet en winst. Maar hierboven noemen wij ze niet en op de afbeelding staan ze in het rood. Waarom? Omdat ze het MINST belangrijk zijn! Het zijn juist de resultaten van de andere vijf kengetallen die er toe doen. De belangrijkste factoren waar je aan kunt werken in een bedrijf zijn het aantal leads, je conversiepercentage, jouw herhaalaankopen of aantal transacties, je gemiddelde ordergrootte en jouw marges. Laten we een paar getallen invoeren ter verduidelijking (of bekijk de video voor deze rekensom): Stel dat je in jouw bedrijf 4000 leads had vorig jaar en je hebt aan één van de vier verkocht, ofwel aan 25% conversie gehad. Dan betekent dat je 1000 klanten had in jouw bedrijf. Stel nu dat ze gemiddeld tweemaal per jaar terugkwamen om iets bij je te kopen. Sommige kwamen 100 keer, sommige één keer en sommige nooit meer, maar het gemiddelde was twee keer. Dat vermenigvuldigen we met het gemiddelde verkoopbedrag. Laten we voor dit voorbeeld €100 aanhouden als het gemiddelde verkoopbedrag. Als je deze som maakt geeft dit € 200.000 aan omzet in dit MKB-bedrijf namelijk: 1000 (klanten) x 2 (herhaalaankopen) x €100 (gemiddelde uitgave) is € 200.000 aan omzet. Als we hiervoor dan bijvoorbeeld een winstmarge aanhouden van 25%, dan neem je € 50.000 winst mee naar huis. Nu gaan we aan de slag met de vijf factoren. We gaan niet proberen ze te verdubbelen en we gaan ook geen hocus pocus doen. We gaan ze ieder met 10% verbeteren en vervolgens met 30%. Zie je de cijfers op de afbeelding hieronder? Die stijgen enorm. Had je dat verwacht? De eerste kolom is de rekensom van hierboven, de 2e kolom zie je het effect bij het verhogen van de 5 kengetallen met 10% en de laatste kolom geeft het resultaat weer wanneer je alles met 30% verhoogt
Maar wat nou als… er meer nodig is dan alleen quotes en/of offertes om je eigen bedrijf vooruit te duwen?Wil je weten hoe je de 5-manieren formule voor jouw bedrijf kunt laten werken of denk je misschien, ja leuk bedacht Marleen, maar dit werkt bij mij in mijn bedrijf niet? Neem dan contact met mij op voor een vrijblijvend gesprek. Of plan direct een afspraak in mijn online agenda |
MarleenMijn blog is mijn podium voor ondernemers omdat ik geloof dat gedeelde kennis groei bevordert. Elke tip, trick en inzicht is een stap in de richting van collectief succes – en dat is waar mijn passie voor schrijven tot leven komt. Archieven
April 2024
|