Wat zou er dan allemaal mogelijk zijn?
Bestaat er één formule om ervoor te zorgen dat alles wat je wilt hebben, al je dromen en doelen, werkelijkheid kunnen worden? Nou, misschien is die er wel! Misschien kun je, als je deze eenvoudige formule leert en volgt, al je dromen en doelen verwezenlijken. De formule Jij kunt die werkelijkheid voor jezelf creëren. Hier is de formule die je volgens Brad Sugars zou moeten gebruiken als je meer resultaten voor jezelf in je leven wilt creëren. ZIJN x DOEN = HEBBEN Wie je bent, vermenigvuldigd met wat gedaan wordt, bepaalt wat je hebt. Middelmatig ZIJN, keer middelmatig DOEN, is gelijk aan middelmatig HEBBEN. Geweldig ZIJN, keer geweldig DOEN, staat gelijk aan geweldig HEBBEN. ZIJN ZIJN gaat over jouw wezen. Je gedrag, je overtuigingen alles wat betrekking heeft op jouw ZIJN. Je bent een menselijk wezen, dus moet je aan jezelf werken, jezelf opbouwen, je ontwikkeling, je kennis, je overtuigingen... Allemaal woorden die te maken hebben met jouw ZIJN. Je wordt beter en daardoor verandert de rest. Hoe meer je jezelf opbouwt, hoe beter het leven wordt. Ooit zei de bekende business filosoof Jim Rohn: “Wens nooit dat je leven gemakkelijker was, wens dat JIJ beter was." Hij zei ook: "Als je harder aan jezelf werkt dan aan je werk, dan gebruik je de formule tot in perfectie". Dus ZIJN keer DOEN. DOEN Als je zelf eenmaal beter wordt, dan verandert ook wat je DOET. Sommige mensen raken zo gefocust op het ZIJN, dat ze op de heuvel gaan zitten en hun weg naar succes 'mediteren'. Dat gaat niet lukken. Sommige mensen richten zich vooral op het DOEN. Ze werken harder, werken meer, werken harder, werken meer, maar ze doen niet aan zelfontplooiing omdat ze daar geen tijd voor maken. Let op, als je de zelfontplooiing neemt, het ZIJN, en je vermenigvuldigt het met het DOEN, waar je meer vaardigheden, meer kennis opdoet en beter wordt in het werk dat je doet dan is ZIJN keer DOEN gelijk aan HEBBEN. HEBBEN Laten we dit even achterstevoren uitwerken. HEBBEN = DOEN x ZIJN, dus als ik weet wat ik wil HEBBEN, als ik weet wat mijn dromen zijn, als ik weet wat mijn doelen zijn, dan kan ik terugwerken en zeggen: “Wat moet ik doen om die dingen te bereiken? Wat moet ik doen om dat doel of die droom werkelijkheid te laten worden?” En als ik eenmaal weet wat ik moet DOEN, dan kan ik achteroverleunen en zeggen: wie moet ik ZIJN om dat te DOEN, om die dromen en doelen, het -HEBBEN - , werkelijkheid te laten worden? Weet je, de formule is vrij eenvoudig. ZIJN - wie je bent - keer DOEN - het werk dat gedaan wordt - is gelijk aan wat je HEBT - je dromen en doelen. Of als je het andersom uitwerkt, als je middelmatigheid wilt HEBBEN, hoef je alleen maar middelmatig te DOEN en middelmatig te ZIJN. En dat is niet wat de meeste mensen willen. Geweldig ZIJN keer geweldig DOEN is gelijk aan geweldig ZIJN. Gebruik deze formule om het leven te creëren dat je wilt leven, de onderneming op te bouwen die je wilt opbouwen. Hé, en als je hulp nodig hebt met iets van dit alles, kom dan eens met mij praten. Als ActionCOACH help ik je graag een handje. Of lees mijn boek ‘5895’. Hierin worden alle stappen van de formule voor succes, aan de hand van mijn tocht naar de Kilimanjaro aan jou uitgelegd. Ik help je graag een handje met meer ZIJN, meer DOEN en meer HEBBEN. Door de inflatie is beloning een hot item vandaag de dag. Studies tonen aan dat er meer behoefte is aan gepersonaliseerde, flexibele en op maat gemaakte belonings- en erkenningssystemen die zijn afgestemd op individuele doelstellingen. Er zijn drie feiten die je mee moet nemen om een succesvolle beloningsstrategie te creëren en te implementeren.
De magische krachten van 'Bedankt' Dankjewel zeggen is meer dan alleen maar erkennen dat iemand zijn werk heeft gedaan. Het is ook het tonen van respect voor jouw medewerkers. Als we puur contractueel denken over werk, lijkt dankbaarheid misschien wat overdreven. Toch impliceren een paar woorden van dank vaak dat het werk goed is gedaan, wat bevredigend is voor degene die het heeft gedaan. De meest kosteneffectieve beloningstrend aller tijden! De kracht van gegevens en inzichten Werknemerserkenning is het machtsmiddel voor werknemersbetrokkenheid. In tegenstelling tot een vooraf vastgestelde bonus, is spontane erkenning voor goed werk niet iets waarop een werknemer kan anticiperen. Het versterkt positief gedrag en zorgt voor geweldige resultaten. En erkenning verbindt de mensen die complimenten geven en ontvangen. Investeren in erkenningsprogramma's en beloningsprogramma's voor werknemers toont een werknemer zijn impact op een bedrijf na verloop van tijd, wat bijdraagt tot een gevoel van betekenis voor de werknemer. Dus ondersteun erkenning met kleine beloningen voor werknemers. Het versterkt alleen maar de kracht van zowel beloning als erkenning. Personalisatie is de sleutel tot effectieve werknemersbeloningen Personalisatie toont werknemers dat hun bedrijf begrijpt dat de tijden zijn veranderd en dat hun werknemers allemaal verschillend zijn. Het kan de tevredenheid, aantrekkingskracht en retentie van werknemers van meerdere generaties vergroten, omdat werknemers zich beschermd, betrokken en beloond voelen als individu. Bied opties die werknemers in staat stellen beslissingen te nemen over wat het beste voor hen is. Laat je medewerkers weten dat hun bijdragen ertoe doen en dat je om hun welzijn geeft. Investeren in medewerkers door hen te helpen de dingen te financieren die voor hen het belangrijkst zijn, kan leiden tot gelukkigere, meer betrokken werknemers en groeipotentieel binnen jouw bedrijf aanboren. Geld alleen is niet de oplossing... Wat doe jij om jouw medewerkers te tonen dat je blij met ze bent? |
MarleenMijn blog is mijn podium voor ondernemers omdat ik geloof dat gedeelde kennis groei bevordert. Elke tip, trick en inzicht is een stap in de richting van collectief succes – en dat is waar mijn passie voor schrijven tot leven komt. Archieven
Augustus 2024
|