Marleen van Dam
  • Mijn aanpak
  • Voor ondernemers
    • Overzicht
    • 1-op-1 Coaching
    • Groepscoaching
    • Workshops
    • Trainingen >
      • Management Training
      • Sales Training
      • Leiderschaps Training
    • Engage en Grow
    • Gratis Business Analyse
    • 2 Weken Gratis Business Coaching
    • Next Level Assessment
  • Agenda
  • Blog & Nieuws
  • Marleen van Dam
    • Boek 5895
    • 17 Weken garantie
    • Onze 14 cultuurpunten
  • Reviews
  • Contact
  • Tarieven

Blog.

INTERNE MARKETING, 7 PUNTEN DIE JOUW DENKEN ZULLEN VERANDEREN

1/6/2022

 
De concurrentie wordt heviger. Als het vroeger over concurrentie ging, dacht men vooral aan concurrenten en klanten.  Concurrenten zijn nog steeds concurrenten, maar de echte concurrentie ligt op het gebied van talent. Bijblijven in de concurrentiestrijd is mogelijk door het creëren van de perfecte medewerkers ervaring.
Interne communicatie is je krachtigste wapen op dit punt!
Het is van groot belang om interne communicatie te benaderen vanuit het perspectief van een marketeer. Dit vereist een krachtige marketingstrategie.
Waarom
  1. Een bedrijf is slechts zo goed als zijn werknemers. Als je kijkt naar de meest succesvolle bedrijven ter wereld, zul je zien dat zij erin geslaagd zijn een omgeving op te bouwen die de juiste mensen aantrekt en vasthoudt om hun bedrijf te helpen groeien. Die bedrijven werken niet alleen met "geweldige" mensen, maar ook met mensen die het doel en de visie van het bedrijf delen.
  2. De beste bedrijven beschouwen hun werknemers niet als vanzelfsprekend (Dat zijn ze toch niet!). Zij kennen hun betekenis, waarde en visie toe aan prestatiemanagement en beloningsstrategieën. Ze zorgen hierbij voor sterk leiderschap en creëren een inclusieve omgeving waar verschillen worden gewaardeerd en mensen innovatief kunnen zijn om het bedrijf vooruit te helpen.
  3. De benadering van "onze belangrijkste klanten zijn onze werknemers" is het overwegen waard! Combineer deze benadering met de opvatting dat de bestaande klant de meest waardevolle klant is. Gebruik de magische methoden die je gebruikt om talentvolle kandidaten aan te trekken ook voor de mensen die bij je bedrijf werken.
  4. Waarschijnlijk gebruik je veel instrumenten voor de marketinginspanningen, en in elk daarvan geef je jouw klanten redenen om voor jouw bedrijf te kiezen en lever je bewijs. Hoeveel klanten hebben we deze week bereikt? Welke feedback krijgen we? Welke boodschap gaan we gebruiken? Hoe slagen we erin onze concurrenten voor te blijven? Neem al deze vragen en verwerk ze in je interne communicatiestrategie. Doe dit echt!
  5. Marketeers vereenvoudigen complexe ideeën en zetten ze om in overtuigende emotionele argumenten. Ze creëren campagnes om de aandacht te trekken en mensen door een reeks stappen te leiden, en ze gaan naar de volgende fase door deze campagnes te analyseren. Ze denken tegelijkertijd na over strategie, creativiteit en impact. Er zijn misschien mensen die dit lezen en die denken dat de werkzaamheden van HR geen marketing is. Je hebt gelijk, dat was 20 jaar geleden niet zo, maar vanaf 2022 is het dat wel.
  6. Dus we moeten adverteren binnen ons bedrijf?" Weet je wat de verhouding is van reclame in al jouw marketingactiviteiten? En ja, adverteer ook binnen je bedrijf! Als het bedrijf geweldige resultaten en successen heeft geboekt, als het zich opmaakt om een gloednieuw duurzaamheidsproject te lanceren en de werknemers bij dit project te betrekken, als de leer- en ontwikkelingsprogramma's die je in de vorige periode hebt geïmplementeerd, de resultaten hebben veranderd... Dan is dit de moeite waard om hierover intern te ‘adverteren’. Dit zijn zo een aantal voorbeelden die in onze gedachten opkomen. Denk er zelf eens over na.
  7. Hoeveel bedraagt jouw budget voor interne marketing?  Zeg je dan: "Om je de waarheid te zeggen, er is geen dergelijke reservering in ons totale budget" , "Er is een intern communicatieprogramma, er zijn motivatieprogramma's, enz..." ?
Nou, als je wilt, kijk dan nog eens terug naar de eerste 6 items.

Opmerkingen zijn gesloten.

    Marleen

    Mijn blog is mijn podium voor ondernemers omdat ik geloof dat gedeelde kennis groei bevordert. Elke tip, trick en inzicht is een stap in de richting van collectief succes – en dat is waar mijn passie voor schrijven tot leven komt.

    Afbeelding

    Archieven

    Mei 2025
    April 2025
    Maart 2025
    Februari 2025
    November 2024
    Oktober 2024
    Augustus 2024
    Juli 2024
    Juni 2024
    Mei 2024
    April 2024
    Maart 2024
    Februari 2024
    Januari 2024
    November 2023
    Oktober 2023
    September 2023
    Augustus 2023
    Juli 2023
    Mei 2023
    April 2023
    Maart 2023
    Februari 2023
    Januari 2023
    December 2022
    November 2022
    Oktober 2022
    September 2022
    Augustus 2022
    Juli 2022
    Juni 2022

    RSS-feed

    View my profile on LinkedIn
BSmart Consult - ActionCOACH
​Trasmolenlaan 5 | E4U
3447 GZ  Woerden
Telefoon: 0348 – 78 40 93
Mobiel: 06- 26 53 29 21
KVK: 71991735
​

    ALTIJD OP DE HOOGTE! NIEUWSBRIEF - BLOG

Abonneer op de nieuwsbrief
Afbeelding
Privacy Verklaring
Afbeelding
Afbeelding
Site powered by GEN Promotion
  • Mijn aanpak
  • Voor ondernemers
    • Overzicht
    • 1-op-1 Coaching
    • Groepscoaching
    • Workshops
    • Trainingen >
      • Management Training
      • Sales Training
      • Leiderschaps Training
    • Engage en Grow
    • Gratis Business Analyse
    • 2 Weken Gratis Business Coaching
    • Next Level Assessment
  • Agenda
  • Blog & Nieuws
  • Marleen van Dam
    • Boek 5895
    • 17 Weken garantie
    • Onze 14 cultuurpunten
  • Reviews
  • Contact
  • Tarieven