Heb jij moeite met het halen van deadlines? Voel je je de hele tijd opgebrand en moe? Stel je taken uit? Dit zijn enkele tekenen van ongemotiveerd zijn. Als iemand gemotiveerd is, zitten ze bovenop hun prioriteiten en voelen ze zich uiteindelijk goed over zichzelf en hun werk. Hier zijn vier belangrijke manieren om je te helpen jezelf te motiveren. Probeer deze tips om jezelf en jouw werk te verbeteren.1. Laat de tijdspsychologie voor je werkenAls je ooit eerder een cursus timemanagement hebt gevolgd, heb je geleerd hoe je meer in minder kunt stoppen. Maar is het je ooit opgevallen hoe moeilijk het is om een project of opdracht onvolledig achter te laten? Je kunt met deze psychologie van voltooiing spelen door een lijst met ‘dingen die je moet doen’ op te schrijven voordat je aan het einde van de werkdag naar huis gaat. Hiermee sluit je de dag af en maak je je hoofd leeg. Andere is de kans groot dat je steeds blijft denken ‘niet vergeten dat ik dat morgen moet doen’ en als je dan morgen wilt beginnen moet je vaak dan weer eerst teruggrijpen naar waar je gisteren was gebleven. Vanavond, voordat je het kantoor verlaat, schrijf die vijf telefoontjes op die je morgenochtend moet plegen. Of vul dat contactformulier in van potentiële klanten die je morgen moet opvolgen. 2. Stel doelen voor jezelf: per dag én per uurWeinig mensen hebben het vermogen om constant gedisciplineerd te blijven. Toch hebben studies aangetoond dat een groot verschil tussen degenen die slagen en degenen die falen een constante en geconcentreerde activiteit is. Topperformers stellen bepaald gedrag, bijvoorbeeld een lunch nemen, uit totdat ze een vooraf bepaald aantal telefoontjes hebben gepleegd. Ze staan zichzelf pas toe om te golfen als ze een bepaald aantal producten hebben verkocht. Zeker: het zijn offers, maar ondertussen maken ze ook sales. De meesten die deze methode van zelfopoffering toepassen, zeggen dat wanneer ze een lunch of een golfspel ‘verdiend’ hebben, de smaak erg zoet is wanneer deze wordt gekoppeld aan een succesvolle activiteit. 3. Zorg dat verkopen een spel wordtAls je jouw werk te serieus neemt, maakt plezier plaats voor eentonigheid. De meeste topverkopers geven aan dat hun inkomen afhangt van hoeveel plezier zij hebben op het werk. Interessant is dat veel laagpresteerders hun loonstrookje juist als de grootste motivator beschouwen. Het probleem is dat jouw verkoopresultaten zullen fluctueren. Je kunt binnen een jaar van een ‘wie?‘ naar een ‘wie is hij??‘ gaan. ‘Speel’ bijvoorbeeld vaker met jouw topklanten. Stuur verjaardagskaarten naar potentiële klanten of contacten waar je om geeft. Kijk eens hoeveel telefoontjes je in een uur of een dag kunt doen zonder dat je je echt zorgen hoeft te maken over het resultaat. Vergeet niet om wat PLEZIER te hebben terwijl je aan het DOEN bent! 4. Activiteit belonen is een sleutelfactor bij het behouden van motivatieEen geweldige manier om de symptomen van burn-out te voorkomen, is door beloningen te koppelen aan activiteit in plaats van aan succes. Een manier om motivatie te doden, is door je frustratie en isolement te vergroten. Je hebt dit misschien al eens gedaan door je terug te trekken van de mensen in je leven van wie je houdt. Maar een geweldige manier om motivatie te creëren, is jezelf een bekrachtigingsgeschenk te gunnen dat het resultaat is van jouw superieure inspanning. Onthoud: inspanning resulteert altijd in succes als deze wordt volgehouden.
0 Reacties
Als je jouw bedrijf wilt laten groeien door nieuwe klanten te winnen, zijn dit vier elementen waar je je op zou moeten richten.1) DoelgroepHet is van vitaal belang dat je precies bepaalt WIE de ideale klanten zijn voor jouw verschillende producten en diensten. Zit je fout, of investeer je niet de tijd die nodig is om jouw doelmarkt te definiëren, dan is jouw marketing gedoemd weinig op te leveren of zelfs helemaal te mislukken. De meest succesvolle bedrijven ter wereld weten precies op wie ze zich met hun marketing willen richten. 2) MarketingboodschapAls je eenmaal weet WIE je als nieuwe klanten wilt winnen, moet je vervolgens uitzoeken WAAROM een klant voor jou zou kiezen. Er zijn twee invalshoeken waar je rekening mee dient te houden in jouw marketingberichten:
3) Testen & metenZonder jouw marketing te testen en te meten is het onmogelijk om te weten welke van je marketingtactieken een financieel rendement voor je opleveren en welke slechts een kostenpost voor zijn. “De helft van het geld dat ik aan reclame uitgeef is verspild; het probleem is dat ik niet weet welke helft.” – John Wanamaker Ja, in sommige gevallen kan het lastig zijn om een manier te vinden om de resultaten van marketing te meten – het is echter niet onmogelijk. De werkelijke manier om marketing te meten zal variëren afhankelijk van de specifieke tactiek. Voorbeelden van manieren om te testen en te meten zijn onder andere:
4) MarketingtactiekDe specifieke marketingtactiek die je kiest om nieuwe leads voor jouw bedrijf te genereren zal afhangen van de WIE die je wilt aantrekken. Als je bijvoorbeeld verkoopt aan andere bedrijven, kun je LinkedIn, telemarketing, direct mail of netwerken gebruiken. Of als je verkoopt aan consumenten, dan kun je gebruik maken van betaalde Facebook-advertenties of flyers via brievenbussen. En elk bedrijf zou moeten overwegen om een verwijzingsstrategie te hebben voor het genereren van nieuwe leads op een gesystematiseerde en proactieve manier, in plaats van te vertrouwen op reactieve of toevallige mond-tot-mondreclame.
Welke marketingtactiek je ook kiest om deze drie componenten in te bouwen in wat je ook creëert:
Er zijn veel verschillende marketingactiviteiten zijn, en vaak is het niet een strategie maar is er een mix van meerdere strategieën tegelijk nodig veel om leads te genereren voor jouw bedrijf. Het omzetten van leads naar sales (conversie) Jouw verkoopproces begint op het moment dat je een gekwalificeerde lead hebt gegenereerd en eindigt wanneer je de lead hebt omgezet in een nieuwe klant. Je zult eerder geneigd zijn om leads te converteren naar nieuwe klanten wanneer je een consistent en gedocumenteerd verkoopproces hebt dat vertrouwen opbouwt, vaststelt wat jouw potentiële klant nodig heeft en duidelijk de voordelen laat zien van wat je aanbiedt. Wil jij meer halen uit jouw marketing? Zodat marketing een investering wordt met een goed rendement in plaats van een kostenpost? Plan dan eens een afspraak met mij in. |
Marleen van DamAls ervaren ondernemer kent Marleen als geen ander het belang van planning, doelen stellen en behalen om een bedrijf naar een hoger level te brengen. Archief
April 2022
|
BSmart Consult - ActionCOACH
Pelmolenlaan 2 | At The Office 3447 GW Woerden Telefoon: 0348 – 78 40 93 Mobiel: 06- 26 53 29 21 KVK: 71991735 |
|
Website by GEN Promotion