STEL DAT JE ALLES WAT JIJ WILT IN HET LEVEN KON LATEN GEBEUREN?

Wat zou er dan allemaal mogelijk zijn?
​Bestaat er één formule om ervoor te zorgen dat alles wat je wilt hebben, al je dromen en doelen, werkelijkheid kunnen worden? Nou, misschien is die er wel! Misschien kun je, als je deze eenvoudige formule leert en volgt, al je dromen en doelen verwezenlijken. 

​De formule
Jij kunt die werkelijkheid voor jezelf creëren. Hier is de formule die je volgens Brad Sugars zou moeten gebruiken als je meer resultaten voor jezelf in je leven wilt creëren. 
ZIJN x DOEN = HEBBEN Wie je bent, vermenigvuldigd met wat gedaan wordt, bepaalt wat je hebt. Middelmatig ZIJN, keer middelmatig DOEN, is gelijk aan middelmatig HEBBEN. Geweldig ZIJN, keer geweldig DOEN, staat gelijk aan geweldig HEBBEN. 

ZIJN
ZIJN gaat over jouw wezen. Je gedrag, je overtuigingen alles wat betrekking heeft op jouw ZIJN. Je bent een menselijk wezen, dus moet je aan jezelf werken, jezelf opbouwen, je ontwikkeling, je kennis, je overtuigingen... Allemaal woorden die te maken hebben met jouw ZIJN. Je wordt beter en daardoor verandert de rest. Hoe meer je jezelf opbouwt, hoe beter het leven wordt. Ooit zei de bekende business filosoof Jim Rohn: “Wens nooit dat je leven gemakkelijker was, wens dat JIJ beter was." Hij zei ook: "Als je harder aan jezelf werkt dan aan je werk, dan gebruik je de formule tot in perfectie". Dus ZIJN keer DOEN. 

DOEN
Als je zelf eenmaal beter wordt, dan verandert ook wat je DOET. Sommige mensen raken zo gefocust op het ZIJN, dat ze op de heuvel gaan zitten en hun weg naar succes 'mediteren'. Dat gaat niet lukken. Sommige mensen richten zich vooral op het DOEN. Ze werken harder, werken meer, werken harder, werken meer, maar ze doen niet aan zelfontplooiing omdat ze daar geen tijd voor maken. Let op, als je de zelfontplooiing neemt, het ZIJN, en je vermenigvuldigt het met het DOEN, waar je meer vaardigheden, meer kennis opdoet en beter wordt in het werk dat je doet dan is ZIJN keer DOEN gelijk aan HEBBEN. 
​​
HEBBEN
Laten we dit even achterstevoren uitwerken. HEBBEN = DOEN x ZIJN, dus als ik weet wat ik wil HEBBEN, als ik weet wat mijn dromen zijn, als ik weet wat mijn doelen zijn, dan kan ik terugwerken en zeggen: “Wat moet ik doen om die dingen te bereiken? Wat moet ik doen om dat doel of die droom werkelijkheid te laten worden?” En als ik eenmaal weet wat ik moet DOEN, dan kan ik achteroverleunen en zeggen: wie moet ik ZIJN om dat te DOEN, om die dromen en doelen, het -HEBBEN - , werkelijkheid te laten worden? Weet je, de formule is vrij eenvoudig. ZIJN - wie je bent - keer DOEN - het werk dat gedaan wordt - is gelijk aan wat je HEBT - je dromen en doelen. Of als je het andersom uitwerkt, als je middelmatigheid wilt HEBBEN, hoef je alleen maar middelmatig te DOEN en middelmatig te ZIJN. En dat is niet wat de meeste mensen willen. Geweldig ZIJN keer geweldig DOEN is gelijk aan geweldig ZIJN. Gebruik deze formule om het leven te creëren dat je wilt leven, de onderneming op te bouwen die je wilt opbouwen.
 
Hé, en als je hulp nodig hebt met iets van dit alles, kom dan eens met mij praten. Als ActionCOACH help ik je graag een handje. Of lees mijn 
boek ‘5895. Hierin worden alle stappen van de formule voor succes, aan de hand van mijn tocht naar de Kilimanjaro aan jou uitgelegd. Ik help je graag een handje met meer ZIJN, meer DOEN en meer HEBBEN.

17 mei 2025
Veel ondernemers stellen het uit: “Later, als het zover is, ga ik mijn bedrijf verkoopklaar maken.”Maar of je nu droomt van een verkoop, minder werkdruk of gewoon meer rust — het ideale moment om je bedrijf waardevol en zelfstandig te maken is nu.​En dat begint met een verrassende eerste stap: minder doen. Wat kopers écht belangrijk vinden Een potentiële koper kijkt anders naar jouw bedrijf dan jij. Waar jij trots bent op je passie, je netwerk of je i [...]
17 mei 2025
Steeds meer ondernemers voelen het: de markt is drukker dan ooit. Concurrenten schieten als paddenstoelen uit de grond en de aandacht van klanten is schaars. Waarom zou iemand dan voor jóu kiezen?​Het antwoord ligt in één woord: vertrouwen. En vertrouwen begint bij zichtbaarheid.Niet bij je logo, je producten of je pitch — maar bij jou. Klanten kopen van mensen, niet van bedrijven In 2025 is personal branding geen speeltje meer voor influencers of coache [...]
LEES MEER BLOGS