Er wordt veel gedaan aan het analyseren van de persoonlijkheidskenmerken van succesvolle ondernemers en bedrijfseigenaren.Sommige blijken extravert. Anderen zijn introverte mensen. Sommigen neigen naar rechts, anderen naar links. Sommige spenderen uitbundig. Anderen zijn zuinig met hun geld.Hun diversiteit kan leiden tot de conclusie dat er geen gemeenschappelijke persoonlijkheidskenmerken zijn onder succesvolle ondernemers.In dit artikel gaan we in plaats van te proberen te begrijpen wie ze zijn, eens kijken naar wat ze doen. 1) Ze lezen zakelijke boeken. Klanten van het ActionCOACH Business Coaching-programma weten dat het lezen van boeken, het luisteren naar audioboeken, of het verkrijgen van informatie via webinars, podcasts of YouTube een belangrijk onderdeel is van ondernemen. Het is belangrijk voor ze om consistent te zijn in hun leerpatroon en slimme ideeën van andere mensen te gebruiken en te implementeren in hun eigen bedrijf. 2) Ze sluiten zich aan bij de masterminds. Bij gebrek aan een raad van bestuur gebruiken succesvolle ondernemers vaak een peer board om een extern perspectief te krijgen en zakelijke best practices te delen. Aanvankelijk gepopulariseerd door Napoleon Hill in zijn boek, Think & Grow Rich, verzamelt een meesterbrein een kleine groep collega’s om als elkaars bestuur te fungeren. Deze groepen worden de levenslijnen voor ondernemers als ze grote beslissingen nemen in hun zakelijke en persoonlijke leven. 3) Ze stellen vragen. De karaktereigenschap waardoor succesvolle ondernemers geneigd zijn zakenboeken te lezen en lid te worden van groepen met gelijkgestemden, zogenaamde peer groups, is hun natuurlijke nieuwsgierigheid. Ze hebben een onlesbare honger naar kennis. Hoe succesvol ze ook zijn, ze raken nooit verzadigd. Het zal je misschien verbazen de stereotypische eigenschappen van succesvolle ondernemers niet te zien in dit verhaal. Veel ondernemers zijn ook actiegericht, competitief, vasthoudend, enz. Maar al die gemeenschappelijke persoonlijkheidskenmerken zijn wie ze zijn. In dit geval keken we naar wat ze doen. Actions are the measure of a person ofwel acties zijn de maatstaf voor wie een iemand is. Bekijk wat een succesvolle ondernemer doet om scherp te blijven, en bij de meeste succesvolle ondernemers zul je een consistent patroon vinden.
0 Reacties
Van de ene op de andere dag succesvol…Zou het niet geweldig zijn als we iets leerden en er meteen goed in waren? Neem één pianoles en je zou Mozart of Beethoven kunnen spelen. Volg een tekenles en je bent in staat om een architectonisch meesterwerk te ontwerpen. Leer een bal te trappen en word een Premier League-superster… Als het zo gemakkelijk was, zou iedereen elke dag iets nieuws leren. De waarheid is dat leren oefening vereist en dat oefenen zowel verfijning als herhaling vereist. Het beheersen van een vaardigheid is vaak een levenslange reis, zelfs voor de meest getalenteerde onder ons. Het menselijk brein bestaat uit twee hersenhelften, de rechter en de linker. Deze onafhankelijke maar onderling verbonden delen van de hersenen helpen het menselijk lichaam te besturen. Beschouw ze als ‘harde schijven’. Ze verzamelen informatie en slaan onze ervaringen en beelden op terwijl we leren en groeien. Dit ingewikkelde netwerk zet aan tot vrijwillige en onvrijwillige acties en reacties terwijl we leren. Interessant is dat mensen nog steeds kunnen functioneren als één kant van de hersenen beschadigd is, maar ze zullen nooit zo effectief zijn. We moeten beide kanten van de hersenen inzetten om elke vaardigheid onder de knie te krijgen. Beide kanten van de hersenen Je hebt waarschijnlijk wel eens een online quiz gedaan om te bepalen welk halfrond dominanter is. Degenen die zichzelf “RIGHT BRAIN” noemen, zijn over het algemeen logischer en methodische. Degenen die zich identificeren als “LEFT BRAIN” zijn creatiever en instinctiever. De wetenschap blijft evolueren over dit onderwerp en het wordt neuroplasticiteit genoemd. Mensen met een linkerhersenhelft oriëntatie zouden meer zijn:
Een nieuwe vaardigheid lerenWanneer je voor het eerst een nieuw concept of nieuwe vaardigheid begint te leren, strijden de twee hersenhelften om de macht. Binnen enkele seconden beginnen je hersenen de nieuwe informatie te ontvangen en te ontcijferen. Deze versleuteling gaat niet altijd goed en mensen ervaren vaak in verwarring wanneer ze iets nieuws leren. Dit is wanneer de rechter– en linkerkant van je brein in strijd zijn met de informatie, omdat deze niet overeenkomt met wat je al weet. Deze verwarring kan verschuiven naar angst of verstoring, wat zowel verontrustend als gunstig is voor het leerproces. Verstoring Door verstoring en verwarring worden beide hersenhelften gedwongen samen te werken. Deze samenvoeging van nieuwe input verhoogt de belangstelling. Deze interesse of nieuwsgierigheid kan, mits goed gevoed, zich vertalen in diepgaand leren en uiteindelijk tot meesterschap leiden. Maar we zullen geen enkele nieuwe vaardigheid onder de knie kunnen krijgen, tenzij we oefenen en handelen naar wat we zojuist hebben geleerd. Om het leren te bestendigen is herhaling cruciaal. Herhaling helpt niet alleen om verbindingen in het geheugen te vormen, het stelt ons ook in staat om de vaardigheid gemakkelijk toegankelijk te maken. Dat zie je bij meeslepend taalonderwijs. Blootstelling aan een taal in de klas is nooit zo effectief als het gebruiken van taal in een levende omgeving. In een levende omgeving word je gedwongen om met vallen en opstaan te communiceren en als je succesvol bent, onthoud je de informatie gemakkelijker. De voldoening die je van leren krijgt geeft ons natuurlijk een stimulans om het gedrag te ‘herhalen’. In het bedrijfsleven worden we vaak beloond voor het beheersen van, of bekwaam zijn in vaardigheden. Ongeacht hoe gemakkelijk of moeilijk het was om een niveau van meesterschap te bereiken, we streven ernaar om het gevoel en de beloningen te dupliceren, terwijl we blijven leren om vooruitgang te boeken. Leren heeft ook bijeffecten, zoals te lezen in dit artikel op Inc.com Leren maakt je gelukkiger. Verschillende onderzoeken hebben aangetoond dat hoe ambitieuzer de doelen die we stellen, hoe gelukkiger we zijn. En als we onze eigen doelen bepalen, is ons geluk niet afhankelijk van anderen. We kiezen hoeveel uur we oefenen, en we nemen de verantwoordelijkheid over wat we bereiken. Persoonlijke ontwikkeling is een manier om onze innerlijke rust te garanderen. Je blijft nederig. Als we zoveel mogelijk willen leren, is de kans kleiner dat we arrogant overkomen. Echte charmeurs zorgen ervoor dat ze niet zelf de slimste lijken; ze laten anderen slim lijken. En als mensen zien dat je van ze probeert te leren, wordt het veel gemakkelijker om leuk gevonden te worden. Je wordt een coach Als leider van jouw organisatie moet je leren een onderdeel van jouw bedrijfscultuur maken. Een manier om hiermee te beginnen, is door anderen te leren wat jij in de loop van de tijd hebt geleerd. Je wilt zo’n geweldige leraar worden dat je bedrijf zichzelf kan runnen zonder jou. Als je dat hebt bereikt, heb je echt de staat van MEESTERSCHAP bereikt.
Goed management is essentieel voor de bedrijfsresultaten. Wat werknemers en werkgevers van managers verwachten is de afgelopen jaren drastisch veranderd. Nu er nieuwe managementstijlen nodig zijn, moeten we opnieuw bekijken wat we van managers verwachten en ze helpen ontwikkelen zodat ze op hun best zijn. Als een manager in staat is om vertrouwen te wekken bij zijn team, kan het behoud, de productiviteit en de betrokkenheid van medewerkers toenemen. Hier zijn 6 onmisbare kwaliteiten van een manager die de routekaart creëren naar professionele uitmuntendheid. 1) Zij doen niet aan micromanagement Succesvolle managers proberen niet over elk detail te heersen. Als je investeert in het succes van je team, loop je misschien in de val door het gevoel te hebben dat je elk detail moet bewaken. Micromanaging kan het initiatief van werknemers ondermijnen en de motivatie van werknemers schaden. Een goede manager kan dit loslaten. 2) Ze bouwen een werkcultuur van wederzijds vertrouwen opVertrouwen is een belangrijk element in uitmuntend leiderschap. Productieve teams weten dat fouten slechts mijlpalen zijn op weg naar innovatie, dus je moet openstaan voor medewerkers die mogelijk risicovolle experimenten bedenken. 3) Ze beschikken over geweldige communicatievaardighedenManagers die uitstekend kunnen communiceren, zijn goede luisteraars en geven anderen de tijd om te spreken. Ze hebben een duidelijk begrip van de visie van de organisatie en delen deze met hun team op een manier die hen motiveert. Ze houden hun team ook op de hoogte van wat er binnen het bedrijf gebeurt. 4) Ze helpen de carrières van werknemers te ontwikkelenUit een managementonderzoek van Google blijkt dat het identificeren van kansen voor werknemers om nieuwe vaardigheden onder de knie te krijgen, de kracht en diepgang van een team vergroot. Tegelijkertijd breng je een krachtige boodschap over dat je geeft om het persoonlijke welzijn van je mensen. 5) Ze kunnen goed met druk omgaan Eén van de belangrijkste kwaliteiten van een manager is goed om te kunnen gaan met druk. Er zullen dagen zijn waarop je het gevoel hebt dat je een mikpunt bent voor alles en iedereen, en je zult verantwoordelijk worden gehouden voor de prestaties van anderen. Emotionele stabiliteit is daarom een essentiële eigenschap voor succesvolle managers. Jouw vermogen om voor jezelf te zorgen en werkdruk te weerstaan, zorgt ervoor dat je helder blijft nadenken in tijden van stress. 6) Ze erkennen en belonen goed werkBeloningen en erkenning geven aan werknemers is een gouden kans voor managers die vaak over het hoofd wordt gezien. Erkenning van medewerkers verhoogt niet alleen de individuele betrokkenheid van medewerkers, maar het blijkt ook de loyaliteit en productiviteit van het bedrijf te vergroten. Mensen erkennen voor hun goede werk is een buitengewoon krachtige boodschap aan de ontvanger en hun team.
|
Marleen van DamAls ervaren ondernemer kent Marleen als geen ander het belang van planning, doelen stellen en behalen om een bedrijf naar een hoger level te brengen. Archief
April 2022
|
BSmart Consult - ActionCOACH
Pelmolenlaan 2 | At The Office 3447 GW Woerden Telefoon: 0348 – 78 40 93 Mobiel: 06- 26 53 29 21 KVK: 71991735 |
|
Website by GEN Promotion