Marleen van Dam
  • 1-OP-1 COACHING
    • 1 op 1 coaching programma's
  • GROEPSCOACHING
    • MentorCLUB
    • ActionCLUB
    • GrowthCLUB
    • ProfitCLUB
    • BookCLUB
  • WORKSHOPS
    • BusinessRICH
    • PlanningCLUB
    • SeminarCLUB
    • DiscWORKSHOP
    • SuccesWORKSHOP
    • DromenbouwWORKSHOP
  • Engage & Grow
  • Marleen van Dam
    • HET ACTIONCOACH VERHAAL
    • ONZE 14 CULTUURPUNTEN
    • GARANTIE
  • GRATIS GROEIGESPREK
  • Agenda
  • Boek 5895
  • Blog
  • Succes verhalen
  • In de Business Spotlight
  • Tips voor jou!
  • Contact
Contact
agenda

INTERNE MARKETING, 7 PUNTEN DIE JOUW DENKEN ZULLEN VERANDEREN

1/6/2022

0 Opmerkingen

 
​De concurrentie wordt heviger. Als het vroeger over concurrentie ging, dacht men vooral aan concurrenten en klanten.  Concurrenten zijn nog steeds concurrenten, maar de echte concurrentie ligt op het gebied van talent. Bijblijven in de concurrentiestrijd is mogelijk door het creëren van de perfecte medewerkers ervaring.
Interne communicatie is je krachtigste wapen op dit punt!
Het is van groot belang om interne communicatie te benaderen vanuit het perspectief van een marketeer. Dit vereist een krachtige marketingstrategie.

Waarom

  1. Een bedrijf is slechts zo goed als zijn werknemers. Als je kijkt naar de meest succesvolle bedrijven ter wereld, zul je zien dat zij erin geslaagd zijn een omgeving op te bouwen die de juiste mensen aantrekt en vasthoudt om hun bedrijf te helpen groeien. Die bedrijven werken niet alleen met "geweldige" mensen, maar ook met mensen die het doel en de visie van het bedrijf delen.
  2. De beste bedrijven beschouwen hun werknemers niet als vanzelfsprekend (Dat zijn ze toch niet!). Zij kennen hun betekenis, waarde en visie toe aan prestatiemanagement en beloningsstrategieën. Ze zorgen hierbij voor sterk leiderschap en creëren een inclusieve omgeving waar verschillen worden gewaardeerd en mensen innovatief kunnen zijn om het bedrijf vooruit te helpen.
  3. De benadering van "onze belangrijkste klanten zijn onze werknemers" is het overwegen waard! Combineer deze benadering met de opvatting dat de bestaande klant de meest waardevolle klant is. Gebruik de magische methoden die je gebruikt om talentvolle kandidaten aan te trekken ook voor de mensen die bij je bedrijf werken.
  4. Waarschijnlijk gebruik je veel instrumenten voor de marketinginspanningen, en in elk daarvan geef je jouw klanten redenen om voor jouw bedrijf te kiezen en lever je bewijs. Hoeveel klanten hebben we deze week bereikt? Welke feedback krijgen we? Welke boodschap gaan we gebruiken? Hoe slagen we erin onze concurrenten voor te blijven? Neem al deze vragen en verwerk ze in je interne communicatiestrategie. Doe dit echt!
  5. Marketeers vereenvoudigen complexe ideeën en zetten ze om in overtuigende emotionele argumenten. Ze creëren campagnes om de aandacht te trekken en mensen door een reeks stappen te leiden, en ze gaan naar de volgende fase door deze campagnes te analyseren. Ze denken tegelijkertijd na over strategie, creativiteit en impact. Er zijn misschien mensen die dit lezen en die denken dat de werkzaamheden van HR geen marketing is. Je hebt gelijk, dat was 20 jaar geleden niet zo, maar vanaf 2022 is het dat wel.
  6. Dus we moeten adverteren binnen ons bedrijf?" Weet je wat de verhouding is van reclame in al jouw marketingactiviteiten? En ja, adverteer ook binnen je bedrijf! Als het bedrijf geweldige resultaten en successen heeft geboekt, als het zich opmaakt om een gloednieuw duurzaamheidsproject te lanceren en de werknemers bij dit project te betrekken, als de leer- en ontwikkelingsprogramma's die je in de vorige periode hebt geïmplementeerd, de resultaten hebben veranderd... Dan is dit de moeite waard om hierover intern te ‘adverteren’. Dit zijn zo een aantal voorbeelden die in onze gedachten opkomen. Denk er zelf eens over na.
  7. Hoeveel bedraagt jouw budget voor interne marketing?  Zeg je dan: "Om je de waarheid te zeggen, er is geen dergelijke reservering in ons totale budget" , "Er is een intern communicatieprogramma, er zijn motivatieprogramma's, enz..." ?
Nou, als je wilt, kijk dan nog eens terug naar de eerste 6 items.
0 Opmerkingen
Volgende>>

    Author

    Als ervaren ondernemer kent Marleen als geen ander het belang van planning, doelen stellen en behalen om een bedrijf naar een hoger level te brengen.
    ​Vanuit haar eigen achtergrond en ervaring heeft ze zich ten doel gesteld om ondernemers te helpen groeien en de stap te laten maken van werken ‘in’ hun bedrijf naar werken ‘aan’ hun bedrijf.

    Archives

    Februari 2023
    December 2022
    November 2022
    Oktober 2022
    September 2022
    Augustus 2022
    Juli 2022
    Juni 2022

    Categories

    Alles

    RSS-feed

6 stappen om je bedrijf goed op de rails te krijgen

Foto
Ontdek waar jouw kansen liggen om meer winst te creëren, terwijl je bovendien meer plezier haalt uit het ondernemen. 

    Download het Handboek

Verzenden

BSmart Consult - ActionCOACH
​Pelmolenlaan 2 | At The Office
3447 GW Woerden
Telefoon: 0348 – 78 40 93
Mobiel: 06- 26 53 29 21
KVK: 71991735
Picture
Foto
Picture
Picture
Picture
Cookieverklaring 
Privacyverklaring
Website by GEN Promotion
  • 1-OP-1 COACHING
    • 1 op 1 coaching programma's
  • GROEPSCOACHING
    • MentorCLUB
    • ActionCLUB
    • GrowthCLUB
    • ProfitCLUB
    • BookCLUB
  • WORKSHOPS
    • BusinessRICH
    • PlanningCLUB
    • SeminarCLUB
    • DiscWORKSHOP
    • SuccesWORKSHOP
    • DromenbouwWORKSHOP
  • Engage & Grow
  • Marleen van Dam
    • HET ACTIONCOACH VERHAAL
    • ONZE 14 CULTUURPUNTEN
    • GARANTIE
  • GRATIS GROEIGESPREK
  • Agenda
  • Boek 5895
  • Blog
  • Succes verhalen
  • In de Business Spotlight
  • Tips voor jou!
  • Contact