De blog van business coach Marleen van Dam
Er wordt veel gedaan aan het analyseren van de persoonlijkheidskenmerken van succesvolle ondernemers en bedrijfseigenaren.Sommige blijken extravert. Anderen zijn introverte mensen. Sommigen neigen naar rechts, anderen naar links. Sommige spenderen uitbundig. Anderen zijn zuinig met hun geld.Hun diversiteit kan leiden tot de conclusie dat er geen gemeenschappelijke persoonlijkheidskenmerken zijn onder succesvolle ondernemers.In dit artikel gaan we in plaats van te proberen te begrijpen wie ze zijn, eens kijken naar wat ze doen. 1) Ze lezen zakelijke boeken. Klanten van het ActionCOACH Business Coaching-programma weten dat het lezen van boeken, het luisteren naar audioboeken, of het verkrijgen van informatie via webinars, podcasts of YouTube een belangrijk onderdeel is van ondernemen. Het is belangrijk voor ze om consistent te zijn in hun leerpatroon en slimme ideeën van andere mensen te gebruiken en te implementeren in hun eigen bedrijf. 2) Ze sluiten zich aan bij de masterminds. Bij gebrek aan een raad van bestuur gebruiken succesvolle ondernemers vaak een peer board om een extern perspectief te krijgen en zakelijke best practices te delen. Aanvankelijk gepopulariseerd door Napoleon Hill in zijn boek, Think & Grow Rich, verzamelt een meesterbrein een kleine groep collega’s om als elkaars bestuur te fungeren. Deze groepen worden de levenslijnen voor ondernemers als ze grote beslissingen nemen in hun zakelijke en persoonlijke leven. 3) Ze stellen vragen. De karaktereigenschap waardoor succesvolle ondernemers geneigd zijn zakenboeken te lezen en lid te worden van groepen met gelijkgestemden, zogenaamde peer groups, is hun natuurlijke nieuwsgierigheid. Ze hebben een onlesbare honger naar kennis. Hoe succesvol ze ook zijn, ze raken nooit verzadigd. Het zal je misschien verbazen de stereotypische eigenschappen van succesvolle ondernemers niet te zien in dit verhaal. Veel ondernemers zijn ook actiegericht, competitief, vasthoudend, enz. Maar al die gemeenschappelijke persoonlijkheidskenmerken zijn wie ze zijn. In dit geval keken we naar wat ze doen. Actions are the measure of a person ofwel acties zijn de maatstaf voor wie een iemand is. Bekijk wat een succesvolle ondernemer doet om scherp te blijven, en bij de meeste succesvolle ondernemers zul je een consistent patroon vinden. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en lees als eerste mijn blog.
0 Reacties
Uw commentaar zal worden geplaatst nadat het is goedgekeurd.
Laat een antwoord achter. |
Marleen van DamAls ervaren ondernemer kent Marleen als geen ander het belang van planning, doelen stellen en behalen om een bedrijf naar een hoger level te brengen. Archief
Februari 2021
|